Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv genderu na styl vedení na vedoucích pozicích na pražských základních školách
Vágnerová, Michaela ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá srovnáním stylů vedení lidí na vedoucích pozicích v prostředí pražských základních škol. Cílem práce je zjistit, zda ve školství, jakožto ve feminizovaném prostředí, lze uplatňovat teorii mužského a ženského leadershipu. Tato teorie leadershipu byla zatím ověřována v komerční sféře, a proto je i cílem tuto teorii rozšířit o oblast školství v prostředí základních škol v Praze. První teoretická část práce je věnována představení leadershipu a genderu. Druhá praktická část je věnována vyhodnocení rozhovorů a dotazníků a zkoumá spojitost mezi genderem a leadershipem. Strukturovaný rozhovor je zaměřen na styl vedení lidí doplněný o názor na genderovou tematiku samotných ředitelů a ředitelek škol. V rozhovoru jsou některé otázky zaměřeny i na osobnost leadera, která je v prostředí školství obzvláště důležitá. Dotazník, který ředitelé a ředitelky vyplňovali před realizací rozhovoru, je použit pro získání bližších informací o nich samotných a o jejich profesních zkušenostech. Na tematiku ženského a mužského leadershipu je nahlíženo i pohledem učitelů. Jejich názory na leadera, genderovou spolupráci mezi sebou a mezi jejich nadřízenými, byly zjišťovány formou on-line dotazníku. Prostředí stejného města je zvoleno z důvodů srovnatelných pracovních podmínek respondentů. Zároveň i...
Vliv genderu na styl vedení na vedoucích pozicích na pražských základních školách
Vágnerová, Michaela ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá srovnáním stylů vedení lidí na vedoucích pozicích v prostředí pražských základních škol. Cílem je zjistit genderového pojetí leadershipu na příkladu ředitele/lky a vliv a inspiraci na něj na základě jejich dosavadní profesní zkušenosti. První teoretická část práce je věnována představením leadershipu od jeho historického vývoje až po současné trendy. Genderová tematika je pak představena i z pohledu současného leadershipu. Druhá praktická část je věnována vyhodnocení rozhovorů a dotazníků a zkoumá spojitost mezi genderem, leadershipem a profesní zkušeností. Strukturovaný rozhovor je zaměřen na styl vedení lidí doplněný o pohled na genderovou tematiku samotných ředitelů a ředitelek. V rozhovoru jsou některé otázky zaměřeny i na samotnou osobnost leadera, která je v prostředí školství obzvláště důležitá. Dotazník, který respondenti vyplňovali před realizací rozhovoru, je použit pro získání informací profesních zkušeností. Prostředí stejného města je zvoleno z důvodů srovnatelných pracovních podmínek respondentů. Zároveň i všechny školy mají srovnatelné podmínky pro fungování z důvodu možné komparace náročnosti práce jednotlivých vedoucích pracovníků. Na základě výzkumného šetření je zjištěno, nakolik se pojetí leadershipu u všech respondentů shoduje a nakolik se genderově...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.